(این چکیده با نظر کارشناس است)میراث فلسفه و عرفان و حکمت الهی در سرزمین عزیز ما ایران(مملکتی که از قدیم الایام یکی از بزرگترین مراکز تمدن بشری محسوب می شود)چنان غنی و وسیع و جامع الاطراف است که بیان حدودو مشخصات آن از عهده یکنفر اگرچه مادام العمر در آن تحقیق نماید ساخته نیست بایدجماعتی از محققان صاحب رای و دارای عمق کامل در درک مبانی و مسائل فلسفی دست بدست هم بدهند و با تدوین یک تاریخ کامل فلسفه و عرفان در ایران در دوران اسلامی دین خود را ادا نمایند(تاریخی مستند که مشتمل بر منتخباتی از آثار و افکار فلاسفۀ بزرگ و عاری از هرگونه ابهام).واقعا جای تأسف فراوان است که ما یک تاریخ ناقص فلسفی نیز در دست نداریم و دراین زمینه از ابتدائی ترین تحقیق هم خودداری شده است لذا مادراین موضوع و مسأله به اضهاراتی برخورد می نمائیم که حقا تأسف آور است.
بهایی لاهیجانی،آشتیانی(تصحیح), ...،سیدجلال الدین(تصحیح). (1351). رسالۀ نوریه در عالم مثال. فقه و اصول, 5(1), 77-132. doi: 10.22067/jfu.v5i1.66534
MLA
...،سیدجلال الدین(تصحیح) بهایی لاهیجانی،آشتیانی(تصحیح). "رسالۀ نوریه در عالم مثال". فقه و اصول, 5, 1, 1351, 77-132. doi: 10.22067/jfu.v5i1.66534
HARVARD
بهایی لاهیجانی،آشتیانی(تصحیح), ...،سیدجلال الدین(تصحیح). (1351). 'رسالۀ نوریه در عالم مثال', فقه و اصول, 5(1), pp. 77-132. doi: 10.22067/jfu.v5i1.66534
VANCOUVER
بهایی لاهیجانی،آشتیانی(تصحیح), ...،سیدجلال الدین(تصحیح). رسالۀ نوریه در عالم مثال. فقه و اصول, 1351; 5(1): 77-132. doi: 10.22067/jfu.v5i1.66534
ارسال نظر در مورد این مقاله