بازاریابی شبکهای یک روش توزیع فروش مبتنی بر طرحهای سوددهی است و بازاریابی شبکهای ناسالم، شکل انحراف یافتة آن است. در این سیستم به عضوگیری افراد اکتفا میشود و طبق طرحهایی هرمی، که شرکت ارائه میکند، سرمایة فرد عضو شده، میان مؤسس، افراد در رأس هرم و نزدیک به آن و شخص معرف تقسیم میشود. هر شخص این امکان را مییابد تا با گسترش دادن زیر مجموعة خود جایگاه بالاتری در هرم بیابد. در این بازاریابی تنها یک قرارداد به صورت «قرارداد پرداخت پاداش در مقابل جذب اعضاء» دیده میشود. در نوشتة حاضر بررسی حکم تکلیفی این قبیل فعالیتها مورد توجه قرار گرفته، کوشش میشود در قالب ادلة عام و خاص، جواز یا حرمت آن مورد تحلیل قرار گیرد.
ابراهیمی, بی بی رحیمه, ناصری مقدم, حسین, فخلعی, محمدتقی, & محسنی, سعید. (1391). بررسی حکم تکلیفی فعالیت در سیستم بازاریابی شبکهای ناسالم. فقه و اصول, 44(2), -. doi: 10.22067/fiqh.v1i1.4160
MLA
بی بی رحیمه ابراهیمی; حسین ناصری مقدم; محمدتقی فخلعی; سعید محسنی. "بررسی حکم تکلیفی فعالیت در سیستم بازاریابی شبکهای ناسالم". فقه و اصول, 44, 2, 1391, -. doi: 10.22067/fiqh.v1i1.4160
HARVARD
ابراهیمی, بی بی رحیمه, ناصری مقدم, حسین, فخلعی, محمدتقی, محسنی, سعید. (1391). 'بررسی حکم تکلیفی فعالیت در سیستم بازاریابی شبکهای ناسالم', فقه و اصول, 44(2), pp. -. doi: 10.22067/fiqh.v1i1.4160
VANCOUVER
ابراهیمی, بی بی رحیمه, ناصری مقدم, حسین, فخلعی, محمدتقی, محسنی, سعید. بررسی حکم تکلیفی فعالیت در سیستم بازاریابی شبکهای ناسالم. فقه و اصول, 1391; 44(2): -. doi: 10.22067/fiqh.v1i1.4160
ارسال نظر در مورد این مقاله